Vendéglátás - Új megoldás a munkaerőhiányra

Vendéglátás – Új megoldás a munkaerőhiányra

Vendéglátás – robotok forradalmasítják. Automatizált megoldások a munkaerőhiányra és a költségek csökkentésére.

Vendéglátás - Új megoldás a munkaerőhiányra

A vendéglátás világa változik. A vendéglátóiparban tapasztalható munkaerőhiány, a jelentős fluktuáció és a növekvő bérköltségek egyre nagyobb kihívást jelentenek az éttermek, szállodák, rendvényszervezők számára.

Minderre a modern technológia jelentheti a megoldást a vendéglátás poroblémáira.

A már Magyarországon is elérhető vendéglátóipari robotok jelentős megtakarítást eredményezhetnek a cégeknek, miközben növelik a hatékonyságot és a vendégelégedettséget.



A vendéglátóipar folyamatosan fejlődik, ebben a szegmensben is egyre nagyobb szerepet kap az automatizáció.

A sok helyen már nagy népszerűségnek örvendő vendéglátóipari robotok olyan feladatokat látnak el, amelyek a hagyományos emberi munkafolyamatokat segítik, mint a rendelésfelvétel, a helyfoglalás kezelése vagy a kiszolgálás.

A jövőben – a technológiai fejlődésével – pedig egyre összetettebb feladatokra is képesek lesznek, ami jelentős előnyökkel jár majd a vendéglátóipari szereplők számára.

„Fontos hangsúlyozni, hogy a robotok nem veszik el az emberek munkáját, hanem segítik, könnyítik a mindennapi tevékenységet, növelik a hatékonyságot, a vendéglátás színvonalát és biztosítani tudják a folyamatos működést még munkaerőhiány esetén is” – fogalmazott Poleszák Szabina, a KEENON robotok hivatalos magyarországi forgalmazójának ügyvezetője.

Már robotok tízezreit telepítették, 60 országban



A vállalat több mint 60 országban és 600 városban van jelen, köztük az Egyesült Államokban, Németországban, Japánban és Dél-Koreában. A cég robotjai dolgoznak a tokiói Sheraton Hotelben, a washingtoni Dulles Airport Hiltonban, de ljubljanai szupermarketekben is. A portfolióban éttermi, szállodai, szállító és takarító robotok egyaránt megtalálhatók.

„A robotok elvégzik a nehezebb fizikai munkákat és a monoton feladatokat, ezzel tehermentesítik az alkalmazottakat, lehetővé téve számukra, hogy a vendéglátás emberi oldalára koncentráljanak” – hangsúlyozta az ügyvezető. Poleszák Szabina beszámolt arról is, hogy egy vendéglátótérben egyszerre 20 robot tud együtt dolgozni, tehát a segítségükkel hatalmas terület lefedhető. „Az innovatív, robotizált kiszolgálás fejlett imázst ad egy étteremnek, ezzel kitűnhetnek a versenytársak közül. Emellett a robotok jelenléte szórakoztató, ami növeli a vendégélményt, így a legtöbben nagy valószínűséggel visszatérnek majd egy olyan helyre, ahol modern, futurisztikus kiszolgálásban volt részük.”



Hosszútávon olcsóbb, mint egy pincér



Egy a vendéglátóiparban tevékenykedő robot bár lényegesen költséghatékonyabb, mint egy felszolgáló, de nem helyettesíti az emberi munkaerőt, hanem támogatja azt.

„Egy ilyen robot havi fenntartási költsége csupán a felszolgáló bérköltségének negyede. Ha egy pincér havi kiadása 1 millió forint, akkor egy 10 éves beruházás alapján a robot havi költsége még a 80.000 forintot sem éri el, ami naponta kevesebb, mint 3.000 forintot jelent” – magyarázta az ügyvezető.

Azonban a bérköltség itt nem áll meg.

Egy felszolgáló alkalmazása számos egyéb költséget is magában foglal, a munkáltatói járulékokat és adókat, a munkaruhát és annak tisztítását, utazási és étkezési hozzájárulást, a betegszabadságot és táppénzt, a szabadság alatti bérköltséget, esetleges túlórákat és bónuszokat.”

A jelenlegi munkaerőpiaci adatok alapján 2025-ben egy átlagos pincér nettó 500.000 forintot keres. Ez a munkáltatónak legkevesebb 850.000 forintjába kerül, figyelembe véve a járulékokat és egyéb közterheket. A havi minimális költség felszolgálónként a munkáltató számára meghaladja az 1 millió forintot.

További cikke KARRIER témakörben itt>>>

Facebook oldal: ITT>>>

kép: Stock

Post Author: EgyNap Magazin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük