Meglepő: Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett. Az új generációk elvárásai a munkahelyen: Mit tehetnek a magyar munkáltatók?
A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki.
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket struktúráikba, már csak azért is, mert a többi, munkaképes korosztály látványosan zsugorodik. A Z-generáció igényeire érdemes a szervezeti kultúrát is felkészíteni, hisz az ügyfelek között is egyre több fiatal jelenik majd meg.
A Z-generáció számára a munka az élet része. De a hangsúly és a prioritás azonban a korábbi generációkhoz képest az idők múlásával igencsak megváltozott.
- Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett
- Világsztár közegben László Evelin – Berlinig énekelte magát
- Ezt a gyönyörű hazai kirándulóhelyet látnod kell ősszel (is)
- Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon
- Az elektromos autók előnyei és hátrányai
Bár sokszor az hallható, hogy a Z-generáció tagjai demotiváltak vagy lusták, de a szakértő szerint ez nem igaz.
Egész egyszerűen csupán nem szeretnének a munkájukért élni. Hanem szeretnék élvezni az életüket, egy szinttel jobban, mint a korábbi generációk tagjai.
Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett.
Karakterességük átragad az idősebb generációra is
Markáns különbség a Z-generáció és a többi, idősebb korosztály között az egyedi, karakteres értékrend.
Melynek sokkal bátrabban hangot is adnak akár egy interjún, akár a mindennapokban vagy a munkahelyen. Érdekesség, hogy ez a karakteresség valamelyest kezd átragadni az idősebb generációkra is.